Algemene voorwaarden

Loading...

Bouwvoorschriften

Het voldoen aan de bouwvoorschriften is de gezamenlijke verantwoordelijkheid van de bouwer en de grondeigenaar, niet van de verkoper (ABC Garden Ltd - gardenhouse24.co.uk)

Als u niet zeker bent over de bouwvoorschriften, raden we u aan verder advies en begeleiding in te winnen bij uw plaatselijke gebouwbeheerkantoor.

Levering

U moet ons op de hoogte stellen als er toegangsproblemen zijn, we leveren over het algemeen met een vrachtwagen met open laadbak van 7,5 ton die 8 m lang en 2,6 m breed is. We hebben een toegangsroute/weg nodig die geschikt is voor voertuigen van dit formaat. Verschillende van onze producten wegen doorgaans tussen 1,0 ton en 4,0+ ton. Schade aan gazons, bloemperken, opritten etc. op of grenzend aan een smalle of moeilijke toegangsroute is voor rekening van de klant. Als we proberen te leveren met het normale voertuig en dit niet kunnen doen vanwege voorzienbare problemen zoals toegangsbeperkingen, breedte van de weg enz. tenzij u ons vooraf schriftelijk op de hoogte heeft gesteld dat dit formaat voertuig niet op uw locatie kan worden afgeleverd.

Zorg ervoor dat iemand met de bevoegdheid om de goederen in ontvangst te nemen (u of uw agent) op de dag van levering de hele dag beschikbaar is en verplaats de goederen (indien van toepassing).

Mochten wij arriveren en constateren dat er niemand aanwezig is om de goederen in ontvangst te nemen, dan zal ons depot proberen contact op te nemen met de klant. De bezorger wacht maximaal 20 minuten. Als er niemand arriveert om de bezorging in ontvangst te nemen, zullen we vertrekken en worden er kosten voor de bezorgpoging in rekening gebracht.

Tijd is niet van essentieel belang in dit contract. We doen altijd ons best om te leveren op de afgesproken leverdatum of binnen het tijdsbestek dat op uw exemplaar van de orderbevestiging staat vermeld als er nog geen specifieke datum is gekozen. In het onwaarschijnlijke geval dat iets uw levering vertraagt, nemen wij contact met u op om uw leveringsdatum binnen een redelijke termijn te wijzigen.

Beschadigde/gebroken onderdelen moeten worden genoteerd op de afwijkingsnota van de levering en teruggestuurd* worden met de chauffeur op het leveringspunt of als de schade niet wordt opgemerkt tijdens de levering, moet dit binnen 2 kalenderdagen na ontvangst van de levering worden gemeld. (*In het onwaarschijnlijke geval dat het glas voor een raam of deur van een tuingebouw bij levering als gebroken wordt opgemerkt, zullen we u terugbetalen als u lokaal een nieuw stuk wilt laten snijden, wat waarschijnlijk een snellere manier is om dit op te lossen. tot £ 20 per enkele ruit (£ 40 per dubbele beglazing) - u kunt het raam of de deur ook retourneren met de chauffeur op het punt van levering.)

De leveringsdatum is in overeenstemming met de levertijden die op het moment van verkoop op onze website worden vermeld. Dit wordt ook vermeld op uw orderbevestiging. De doorlooptijden geven het aantal werkdagen aan waarbinnen uw bezorgdatum zal zijn. Werkdagen worden hierbij gedefinieerd als maandag tot en met vrijdag.

Als er artikelen ontbreken, moet dit worden vermeld op de leveringsafwijkingsnota als dit wordt opgemerkt op het moment van levering of binnen 2 kalenderdagen na ontvangst van de levering, en we zullen ze dan binnen een redelijke termijn leveren.

Bijkomende kosten - Bezorging

Als we een levering proberen en niet in staat zijn om dit te doen vanwege een schending van onze leveringsvoorwaarden door de klant, zullen we kosten in rekening brengen voor die poging tot levering die moet worden betaald voorafgaand aan een nieuwe levering. Dit vertegenwoordigt de werkelijke kosten van die levering en wordt in rekening gebracht zoals hieronder beschreven in 4.2, ervan uitgaande dat onze normale methoden/voertuigen werden gebruikt.

De bezorgkosten voor bestellingen tot een waarde van £1000 zijn £60
De bezorgkosten voor bestellingen met een waarde tussen £ 1000 en £ 3500 bedragen £ 220
De bezorgkosten voor bestellingen van meer dan £ 3500 zijn £ 500

In het onwaarschijnlijke geval dat we geprobeerd hebben om per koerier te leveren, brengen we de kosten plus verpakking van de koerier in rekening. Als er extra kosten zijn verbonden aan een herlevering als gevolg van een wijziging van onze normale leveringsmethode zoals uiteengezet in onze leveringsvoorwaarden voor de herlevering, dan zullen deze kosten ook aan de klant worden gegeven en betaald moeten worden voordat een dergelijke herlevering plaatsvindt. .

Voorwaarden van toepassing tijdens actieperiodes

Terwijl een product wordt geadverteerd als betrokken bij een promotionele deal, zijn klanten verplicht om de levering van het artikel te accepteren binnen de overeengekomen doorlooptijd zoals geadverteerd op de datum van de bestelling. Indien een klant de levering wenst uit te stellen tot een datum buiten de overeengekomen doorlooptijd, namelijk tot een datum buiten het eerder genoemde aantal weken, dan behoudt het bedrijf zich het recht voor om een ​​secundaire factuur uit te reiken met daarop de prijs op het moment van levering.

Het bedrijf behoudt zich het recht voor om buiten de doorlooptijden te leveren als onvoorziene omstandigheden rond voorraadniveaus of andere gebeurtenissen dit vereisen. Als dergelijke gevallen zich voordoen tijdens actieperiodes, zullen we een klant niet opnieuw factureren met bijgewerkte prijzen of extra kosten.

Nabestellingen

Hoewel we grote voorraden van artikelen hebben, zullen we, als het specifieke artikel of de specifieke artikelen die u hebt besteld niet op voorraad zijn, een nabestelling voor u uitvoeren. Mocht dit betekenen dat de levering later zal plaatsvinden dan de 'verwachte leveringsdatum' of 'levering binnen ongeveer' tijdsbestek, dan kunt u, wanneer we contact met u opnemen om een ​​leveringsdatum af te spreken, de bestelling annuleren en een volledige terugbetaling ontvangen. op voorwaarde dat we nog geen artikelen hebben geleverd of geprobeerd te leveren (in welk geval annulering nog steeds mogelijk is, maar er kunnen redelijke aftrekposten voor onze kosten worden gemaakt van een eventuele terugbetaling).

Risico en eigendom

Het risico van beschadiging of verlies van de Goederen gaat over op de Koper in het geval van Goederen die anders moeten worden geleverd dan bij de Verkoper, op het moment van levering of, indien de Koper ten onrechte in gebreke blijft de Goederen in ontvangst te nemen, het tijdstip wanneer de Verkoper de levering van de Goederen heeft aangeboden.

De Koper is niet gerechtigd om de Goederen die eigendom blijven van de Verkoper te verpanden of op enigerlei wijze als zekerheid in rekening te brengen voor enige schuld, maar indien de Koper dit doet, zullen alle gelden die de Koper aan de Verkoper verschuldigd is (zonder onverminderd enig ander recht of rechtsmiddel van de Verkoper) onmiddellijk opeisbaar.

Niettegenstaande de levering en het overgaan van risico met betrekking tot de Goederen, of enige andere bepaling van deze Voorwaarden, gaat het eigendom van de Goederen niet over op de Koper totdat de Verkoper in contanten of goedgekeurde fondsen de volledige prijs van de Goederen heeft ontvangen en alle andere goederen waarvan de verkoper overeengekomen is dat ze door de verkoper aan de koper worden verkocht en waarvoor dan betaling verschuldigd is.

Producten

Onze producten zijn ontworpen voor competente doe-het-zelfmontage door twee of meer volwassenen.

Zorg ervoor dat de producten fysiek zijn geleverd en controleer of alle onderdelen aanwezig en correct zijn voordat u een montagedatum bevestigt of voordat u een derde partij inschakelt om de installatie uit te voeren, zodat in het onwaarschijnlijke geval dat onderdelen ontbreken, verkeerd of beschadigd zijn je zorgt ervoor dat we een redelijke tijd* hebben om de levering van nieuwe onderdelen te regelen. (*Houd er rekening mee dat een redelijke termijn doorgaans binnen één tot twee weken is, ervan uitgaande dat vervangende onderdelen op voorraad zijn, maar als we onderdelen moeten nabestellen of produceren, kan het tijdsbestek langer zijn). Onthoud dat als u ervoor kiest om een ​​externe persoon of personen te gebruiken om uw producten te monteren, hen tijd moet geven om de instructies en de onderdelen die bij u thuis worden geleverd, te begrijpen.

Al onze houtproducten worden in batches vervaardigd, soms weken voor levering. Alle houtsoorten worden gecontroleerd op de normen die we hebben gesteld voordat we de verschillende pakketten verbinden. Tussen de montagetijd en de verzend-/levertijd zal het hout zich blijven aanpassen, soms duidelijker in onder druk behandelde secties, vanwege hun natuurlijke eigenschappen. Dit is te zien in elke houthandel die vuren of grenen levert. Houtproducten zullen, eenmaal ter plaatse, blijven reageren op weersomstandigheden vanwege de vezelachtige aard van het materiaal. Eenmaal geassembleerd zal de interne omgeving die in het gebouw wordt gecreëerd ook de beweging van het hout beïnvloeden. Met uitzondering van dragers is ons hout, tenzij anders vermeld in de productbeschrijving, geschaafd en relatief glad. Als u een gladdere afwerking wenst, wilt u misschien een deel van het hout schuren, maar dit is een individuele keuze. In sommige gevallen hebben klanten contact met ons opgenomen over waargenomen oppervlakteproblemen die eenvoudig kunnen worden opgelost door het aangetaste gebied eenvoudig te schuren. In dergelijke gevallen adviseren wij en verwachten wij dat een klant dit ook doet. Evenzo met kleine gaten in het hout die eenvoudig kunnen worden opgelost door houtvuller toe te voegen en vervolgens te schuren.

Alle machinale werkzaamheden aan secties zullen zijn uitgevoerd terwijl de houten secties in de oven zijn gedroogd tot een vochtgehalte van 18% of lager. Waar gaten zijn voorgeboord, kunnen deze ter plaatse worden aangepast als het hout meer vocht heeft opgenomen. De eigenschappen van hout zijn niet die van geëxtrudeerde kunststoffen, aluminium of andere metalen en zullen veel meer merkbaar veranderen met de tijd en weersomstandigheden. We leveren jaarlijks vele duizenden van onze producten aan vele tevreden klanten die de schoonheid begrijpen van het hanteren en werken met een natuurlijk materiaal en de kwaliteit van ons hout in vergelijking met de industrienorm hoog is. U kunt onze producten ook bekijken op onze display-sites, aangezien we geen internet-only bedrijf zijn. Als u niet bekwaam bent in het begrijpen van de aard van deze houtsoorten voor gebruik in een externe omgeving, aangezien wij geen hout met interne afwerking leveren, koop dan onze producten niet.

De ontwikkeling en het uiterlijk van de natuurlijke eigenschappen van hout zijn geen gebreken aan het product/de producten en zijn geen reden om te proberen reparaties, vervangingen of terugbetalingen te claimen. Wij leveren houtproducten die zijn ontworpen voor gebruik buitenshuis en onze ontwerpen houden rekening met de structurele integriteit van de natuurlijke eigenschappen van hout.

U moet een kwaliteitshoutverduurzamingsmiddel aanbrengen op alle onbehandelde houtsoorten om ze te beschermen. U kunt het hout ook afdichten met een geschikte hoogwaardige externe houtafdichter.

Om onze houtproducten te assembleren, hebt u een redelijke verscheidenheid aan doe-het-zelfgereedschappen, doppenset, zaag, hamer, boren, waterpas enz. nodig om het boren, spijkeren, zagen, schroeven en controleren op vierkante montage en loodrechte montage te vergemakkelijken. zorg ervoor dat de basis voor uw tuingebouw vlak en vierkant is.

Houd er rekening mee dat er kleine verschillen kunnen zijn tussen de producten die worden getoond op onze display-sites of zoals getoond op onze website, en de goederen die worden geleverd, aangezien onze ontwerpen in de loop van de tijd veranderen.

Installatie

Alle producten worden uitsluitend door Koper verkocht en geleverd voor zelfmontage, tenzij anders vermeld.

Wanneer een installatieserviceoptie door de koper wordt getoond en geselecteerd, zal deze service op een zorgvuldige en professionele manier worden uitgevoerd tegen de vermelde kosten.

Om ervoor te zorgen dat de installatie kan worden voltooid, kan van de koper worden verlangd dat hij; (a) zorg voor een betonnen of geplaveide basis, die stevig, vierkant (diagonaal) en waterpas (door waterpas) is - niet minder dan de grootte van het door hen gekozen product, (b) zorg ervoor dat er rondom een ​​onbelemmerde toegang van 600 mm is de voorgestelde locatie, (c) geen bomen, takken of gelijkaardige inbreuken op de voorgestelde locatie of werkruimte, en (d) zorgen voor een duidelijke externe toegang voor voetgangers (niet beperkt in hoogte of bocht) om ongehinderde doorgang van de productsecties of componenten mogelijk te maken.

Bij mislukte installatie kan het product door de koper zelf in elkaar worden gezet, maar de montageservicekosten of 10% van de productprijs (afhankelijk van wat het hoogste is) worden ingehouden om de mislukte arbeidskosten te dekken. Sommige fabrikanten kunnen ook een herbezoek in rekening brengen.

Bij mislukte installatie kan het product worden achtergelaten totdat de koper een geschikte basis biedt, waarna een volgend bezoek aan de installatie kan worden geregeld tegen betaling van een meerprijs die vergelijkbaar is met die welke in het vorige punt is gedefinieerd. De initiële vergoeding is ingehouden om de aanvankelijke afgebroken arbeidskosten te dekken. (Kosten kunnen oplopen tot 20% van de totale orderwaarde).

Voor bestellingen die alleen voor levering zijn bestemd, mag de klant geen erectieservice privé regelen of starten totdat hij zijn product heeft ontvangen en volledig heeft gecontroleerd of zijn product zowel compleet als deugdelijk is.

Het bedrijf zal geen enkele mislukte kosten dragen die voortvloeien uit de koper of zijn privéarbeid, als gevolg van het verzuim van de koper om het product te controleren of in afwachting van de ontvangst van ontbrekende of vervangende onderdelen.

Prijzen

De prijzen zijn vermeld en zijn onderhevig aan zoals vermeld inclusief leveringskosten en btw. De Verkoper behoudt zich het recht voor om de geadverteerde prijs van Goederen op elk moment te wijzigen. De prijs die door de koper moet worden betaald, is de prijs die van kracht is op het moment dat de bestelling wordt geplaatst. De koper dient er rekening mee te houden dat er bepaalde bestemmingen zijn waarnaar leveringskosten moeten worden betaald en dat er gelegenheden zullen zijn waarin de vervoerder van de verkoper extra kosten in rekening brengt voor levering. De afrekening van de leveringskosten is in deze gevallen de verantwoordelijkheid van de koper en de kosten moeten vóór de levering van de goederen aan de verkoper worden terugbetaald.

De Verkoper behoudt zich het recht voor om de prijs van de Goederen te verhogen om een ​​stijging van de kosten voor de Verkoper weer te geven die te wijten is aan een factor buiten de controle van de Verkoper (zoals, maar niet beperkt tot, wisselkoersschommelingen, valutaregulering, invoerrechten, aanzienlijke stijging van de arbeids-, materiaal- of fabricagekosten). Zoals reeds vermeld, is de door de koper te betalen prijs de prijs die van kracht is op het moment dat de bestelling wordt geplaatst.

Als er een prijsfout optreedt, zal de Verkoper de Koper informeren als de prijs voor de Goederen hoger is dan de prijs die op de bestelling staat vermeld. De koper kan er dan voor kiezen om door te gaan of de bestelling te annuleren.

De Verkoper zal zich inspannen om de prijs van gelijkaardige goederen die online worden gevonden te evenaren. Als de koper hetzelfde product ergens anders goedkoper vindt, moet de koper de verkoper een e-mail sturen en om een ​​prijsvergelijking vragen. Dit vormt onze Price Guard-service. Offertes met korting kunnen worden aangevraagd voor bulk- of meerdere bestellingen door goede doelen of maatschappelijke organisaties.

Betaling

U dient de prijzen van de producten die u bestelt te betalen tijdens het afrekenproces of binnen de gestelde termijn als u kiest voor offline betalen (factuurbetaling of iets dergelijks).

De volledige betaling moet ten minste 2 werkdagen voor levering of afhaling in vrijgemaakte bedragen worden voldaan als u een afhaling bij ons heeft geregeld.

Betalingen kunnen worden gedaan via een van de toegestane methoden die op onze website worden vermeld. Cheques, bankcheques of gedrukte bouwcheques worden niet geaccepteerd als vrijgemaakte fondsen (omdat ze frauduleus kunnen zijn) en moeten minimaal 10 werkdagen voor levering/ophaling door ons zijn ontvangen.

Als u ons een verschuldigd bedrag onder deze algemene voorwaarden niet betaalt in overeenstemming met de bepalingen van deze algemene voorwaarden, dan kunnen we de bestelde producten achterhouden of de verkoopovereenkomst voor de producten annuleren door u op elk moment schriftelijk op de hoogte te stellen .

Als u een ongerechtvaardigde creditcard, debetkaart of andere terugboeking uitvoert, bent u verplicht ons binnen 7 dagen na de datum van ons schriftelijke verzoek te betalen: een bedrag gelijk aan het bedrag van de terugboeking en al onze redelijke kosten, verliezen en uitgaven opgelopen bij het innen van de bedragen waarnaar in deze sectie wordt verwezen (inclusief maar niet beperkt tot juridische kosten en incassokosten), en voor alle duidelijkheid, als u de bron van een boeking op uw kaartafschrift of ander financieel overzicht, en als gevolg daarvan een terugboeking uitvoert, vormt dit een ongerechtvaardigde terugboeking in de zin van deze sectie.

Wij kunnen rente in rekening brengen als u te laat betaalt. Als u op de vervaldatum geen betaling aan ons heeft gedaan, kunnen we u rente in rekening brengen over het achterstallige bedrag tegen een tarief van 4% per jaar boven de basisrente voor leningen van de Bank of England. Deze rente loopt dagelijks op vanaf de vervaldag tot de datum van daadwerkelijke betaling van het achterstallige bedrag, zowel voor als na rechterlijke uitspraak. U moet ons rente betalen samen met een eventueel achterstallig bedrag. We behouden ons het recht voor om al onze redelijke kosten, verliezen en uitgaven die zijn gemaakt om de uitstaande bedragen terug te vorderen (inclusief maar niet beperkt tot juridische kosten en incassokosten) terug te vorderen.

Algemene aansprakelijkheid

Met inachtneming van deze clausule zijn wij verantwoordelijk voor alle voorzienbare verliezen of schade die u zou kunnen lijden als gevolg van onze schending van deze Algemene voorwaarden of als gevolg van onze nalatigheid. Verlies of schade is voorzienbaar als het een duidelijk gevolg is van de schending of nalatigheid of als het door u en ons wordt overwogen bij het aangaan van het Contract. Wij zijn niet verantwoordelijk voor verlies of schade die niet te voorzien is.

Wij aanvaarden geen aansprakelijkheid met betrekking tot het volgende:

Verlies of schade als gevolg van oorzaken buiten onze controle, waaronder, maar niet beperkt tot, ongeval, storm, overstroming, verwaarlozing, misbruik, fouten of voortijdige verslechtering als gevolg van het niet naleven door u van onze instructies;
Verlies of schade die voortvloeit uit de oorspronkelijke installatie van Goederen, inclusief schade aan onze werken die te wijten zijn aan het bezwijken van funderingen, de basis of structuur, of andere werken, voor zover deze niet door ons zijn uitgevoerd;
Opzettelijke of onopzettelijke beschadiging en/of misbruik van de Goederen;
Schade of verslechtering als gevolg van normale slijtage.

Niets in deze Algemene voorwaarden is bedoeld om onze aansprakelijkheid te beperken of uit te sluiten voor overlijden of persoonlijk letsel veroorzaakt door onze nalatigheid of voor fraude of frauduleuze verkeerde voorstelling van zaken.

Wij zorgen voor een passende en geldige verzekering, inclusief een wettelijke aansprakelijkheidsverzekering. Details zijn op aanvraag beschikbaar.

Wij zijn niet aansprakelijk jegens u voor enig verlies van winst, verlies van zaken, onderbreking van zaken of voor enig verlies van zakelijke kansen.

Niets in deze Algemene voorwaarden is bedoeld of beperkt uw wettelijke rechten als Consument onder enige consumentenbeschermingswetgeving, indien van toepassing. Raadpleeg voor meer informatie over uw wettelijke rechten uw plaatselijke Citizens' Advice Bureau of Trading Standards Office.

Recht om te annuleren

U heeft het recht om deze overeenkomst binnen 14 dagen zonder opgave van redenen te herroepen.

De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen vanaf de dag waarop u, of een door u aangewezen derde, anders dan de vervoerder, het laatste goed fysiek in bezit krijgt.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons (ABC Garden Ltd, Wigan Rd Leyland LANCASHIRE PR25 5SB Verenigd Koninkrijk, info@gardenhouse24.co.uk, telefoonnummer: +44 1772 595 969) op de hoogte stellen van uw beslissing om dit contract te annuleren door een duidelijke verklaring (bijvoorbeeld een brief per post, fax of e-mail). U kunt hiervoor gebruik maken van het bijgevoegde modelformulier voor herroeping, maar dit is niet verplicht. Om aan de herroepingstermijn te voldoen, volstaat het dat u uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht verzendt voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van opzegging

Als u dit contract annuleert, zullen wij u alle betalingen terugbetalen die we van u hebben ontvangen, inclusief de leveringskosten (met uitzondering van de extra kosten die ontstaan ​​als u een ander type levering kiest dan de goedkoopste vorm van standaardlevering die door ons wordt aangeboden). We kunnen een aftrek doen op de vergoeding voor waardeverlies van geleverde goederen, als het verlies het gevolg is van onnodige behandeling door u. We zullen de terugbetaling zonder onnodige vertraging uitvoeren, en niet later dan –

(a) 14 dagen na de dag dat we de geleverde goederen van u terug hebben ontvangen, of

(b) (indien eerder) 14 dagen na de dag waarop u het bewijs levert dat u de goederen heeft teruggezonden, of

(c) als er geen goederen zijn geleverd, 14 dagen na de dag waarop we op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing om dit contract te annuleren.

We zullen de terugbetaling uitvoeren met hetzelfde betaalmiddel dat u voor de oorspronkelijke transactie heeft gebruikt, tenzij u uitdrukkelijk anders bent overeengekomen; in ieder geval zijn er voor u geen kosten verbonden aan de vergoeding.

We mogen wachten met terugbetaling totdat we de goederen hebben teruggekregen of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggestuurd, al naar gelang welk tijdstip eerder valt. U stuurt de goederen terug of overhandigt ze aan ons zonder onnodige vertraging en in ieder geval niet later dan 14 dagen vanaf de dag waarop u uw herroeping van dit contract aan ons meedeelt. De deadline wordt gehaald als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

U moet de directe kosten van het terugzenden van de goederen dragen.

U bent alleen aansprakelijk voor waardevermindering van de goederen die het gevolg is van een andere behandeling dan nodig is om de aard, kenmerken en werking van de goederen vast te stellen.

Verhelpen van defecten

Wij leveren goederen die conform de overeenkomst zijn. Als er zich echter binnen een redelijke termijn na levering een defect aan het product voordoet, zorg er dan voor dat de gefactureerde klant (de genoemde persoon in de bestelling) schriftelijk contact met ons opneemt via support@gardenhouse24.co.uk. Vermeld uw ordernummer beginnend met SO of uw postcode zodat we je kunnen vinden in ons systeem.

Houd er rekening mee dat eventuele problemen die optreden vanwege de natuurlijke eigenschappen van de materialen geen defecten zijn; zie de rubriek 'Consumentenadvies' voor meer informatie, hoewel deze informatie niet uitputtend is.

We zullen om duidelijke foto's vragen om het gemelde defect en de oorzaak ervan te illustreren, zodat we kunnen bepalen hoe we het kunnen verhelpen voordat we het verhelpen. Hierbij kunt u denken aan het maken van foto's van onderdelen van uw product waarvan u denkt dat deze niets met het defect te maken hebben, maar die er toch de oorzaak van kunnen zijn.

Als er een defect optreedt dat de schuld is van het Bedrijf, zal het Bedrijf u passende opties geven, waaronder vervanging, reparatie of gedeeltelijke terugbetaling.

Wanneer het defect om welke reden dan ook wordt beschouwd als de schuld van de klant, b.v. ongeschikte basis/site, slecht onderhoud, gebruik van defecte materialen geleverd door de klant of misbruik van het product, elke rectificatie is voor rekening van de klant.

Als u ons geen redelijke gelegenheid geeft om een ​​defect te herstellen, vergoeden wij u niet als u ervoor kiest om het zelf of met een derde partij te herstellen.

Verantwoordelijkheden van de klant

Je bent verantwoordelijk voor:

Ervoor zorgen dat als er toestemmingen, licenties of andere toestemmingen nodig zijn van derden zoals verhuurders, planningsautoriteiten, lokale autoriteiten of iets dergelijks, u deze hebt verkregen voordat we met de Services beginnen;
Ervoor zorgen dat we op de afgesproken tijden toegang hebben tot de Woning om de goederen te leveren en/of de Diensten te verlenen;
Het leveren van elektriciteit, gas en water, zonder kosten voor ons, om ons in staat te stellen de Diensten te voltooien en, indien nodig, eventuele herstelwerkzaamheden;
Ervoor zorgen dat toegang wordt verleend in het geval dat toegang nodig is tot aangrenzend land en wij niet aansprakelijk kunnen worden gesteld voor eventuele vertragingen die voortkomen uit uw onvermogen om toegang te krijgen;
De kosten van eventuele extra werkzaamheden die nodig zijn om de werken te voltooien als gevolg van uw verzuim, of het verzuim van een derde partij, om aan onze specificaties te voldoen. Indien de Goederen door u of een derde partij zijn geïnstalleerd en indien deze onvoldoende of onjuist is geconstrueerd, kunnen wij niet verantwoordelijk worden gehouden voor enig daaropvolgend verlies of schade die te wijten is aan defecten aan de Goederen.


Als u uw verantwoordelijkheden niet nakomt, kunnen wij niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele vertragingen als gevolg daarvan en behouden wij ons het recht voor om eventuele door ons gemaakte kosten te verhalen, zoals voor opslag van materialen of niet-productieve bezoeken aan het pand .

Forceer Major

Wij zijn niet aansprakelijk voor enige tekortkoming of vertraging bij het uitvoeren van onze verplichtingen onder deze Algemene voorwaarden wanneer de tekortkoming of vertraging het gevolg is van een oorzaak die buiten onze redelijke controle ligt. Dergelijke oorzaken omvatten, maar zijn niet beperkt tot: slecht weer, stroomuitval, stakingen of andere industriële acties door derden, terrorisme of oorlog, of enige andere gebeurtenis die buiten onze redelijke controle ligt.

Recht en jurisdictie

Deze Algemene voorwaarden en de relatie tussen u en ons (al dan niet contractueel) worden beheerst door en geïnterpreteerd in overeenstemming met de wetten van Engeland en Wales.

Elk geschil, controverse, procedure of claim tussen u en ons met betrekking tot het Contract of deze Algemene Voorwaarden (al dan niet contractueel) is onderworpen aan de jurisdictie van de rechtbanken van Engeland en Wales.

Privacy

We doen er alles aan om uw privacy te beschermen. We zullen de informatie die we over u verzamelen alleen rechtmatig gebruiken (in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming). Voor meer informatie over ons privacybeleid verwijzen wij u naar onze website https://www.iubenda.com/privacy-policy/53603810

Onze formulierpagina's zijn beveiligd met SSL-codering op hoog niveau. Creditcardbetalingen worden verwerkt met behulp van beveiligde servers. Alle creditcardnummers worden gecodeerd in de software wanneer de bestelling wordt geplaatst en worden pas gedecodeerd nadat ze onze computer hebben bereikt. Ze worden op geen enkele website in duidelijke tekst bewaard.

Klachten

In het geval van een klacht of klacht dient 'De Klant' in eerste instantie telefonisch contact op te nemen via +44 1772 595 969, gevolgd door een formele klacht per e-mail naar support@gardenhouse24.co.uk of een brief naar het adres van 'Het Bedrijf'.
Voor een efficiënte afhandeling dient de koper op alle correspondentie te vermelden; (a) hun naam, (b) hun adres, (c) hun verkoopfactuurnummer, (d) het product, en (e) een beschrijving van hun klacht.

We zullen ons best doen om elke klacht zo snel mogelijk op te lossen en/of te reageren met ons standpunt. Mocht er binnen 5 werkdagen geen reactie zijn ontvangen, stuur dan een "Tweede Verzoek" ter attentie van The Customer Service Manager.

Het is de bedoeling van 'The Company' om elk geschil zo spoedig mogelijk op eerlijke, minnelijke wijze en naar tevredenheid van alle betrokken partijen op te lossen. Platform voor onlinegeschillenbeslechting (ODR) - http://ec.europa.eu/consumers/odr

Garanties en aansprakelijkheid

Onder voorbehoud van de hieronder uiteengezette voorwaarden garandeert de Verkoper dat de Goederen zullen overeenkomen met hun specificatie op het moment van levering en vrij zullen zijn van defecten in materiaal en vakmanschap gedurende een periode van 12 maanden vanaf de datum van hun eerste gebruik of 6 maanden vanaf levering, welke als eerste vervalt.

Bovenstaande garantie wordt door Verkoper gegeven onder de volgende voorwaarden:

De Verkoper is niet aansprakelijk in het geval dat de Verkoper naar eigen goeddunken enige wijziging aanbrengt in de specificatie van de Goederen die vereist zijn om te voldoen aan toepasselijke veiligheids- of wettelijke vereisten of anderszins of die geen wezenlijke invloed hebben op de kwaliteit en geschiktheid ten behoeve van de Goederen;
De Verkoper is niet aansprakelijk met betrekking tot enig defect dat voortvloeit uit normale slijtage, opzettelijke schade, nalatigheid, abnormale werkomstandigheden, het niet opvolgen van de instructies van de Verkoper (mondeling of schriftelijk), misbruik of wijziging of reparatie van de Goederen zonder toestemming van de Verkoper;
De Verkoper is niet aansprakelijk onder de bovenstaande garantie (of enige andere garantie, voorwaarde of garantie) als de totale prijs voor de Goederen niet is betaald op de vervaldatum voor betaling;
Bovenstaande garantie geldt niet voor onderdelen, materialen of apparatuur die niet door de Verkoper zijn vervaardigd, waarbij de Koper alleen recht heeft op het voordeel van een dergelijke garantie of garantie die door de fabrikant aan de Verkoper wordt gegeven.

Behoudens zoals uitdrukkelijk bepaald in deze Voorwaarden en behalve wanneer de Goederen worden verkocht aan een persoon die handelt als een consument (in de zin van de Unfair Contract Terms Act 1977 en/of de Unfair Terms in Consumer Contracts Regulations 1999), alle garanties, voorwaarden of andere voorwaarden die door de wet of het gewoonterecht worden geïmpliceerd, zijn uitgesloten voor zover toegestaan ​​door de wet.

Indien de Goederen worden verkocht in het kader van een consumententransactie, worden de wettelijke rechten van de Koper niet aangetast door deze Voorwaarden.

Indien de geleverde Goederen niet de Goederen zijn die door de Koper zijn besteld (inclusief een vervangend product), heeft de Koper het recht de Goederen te weigeren. Onder voorbehoud hiervan zal elke claim van de Koper die is gebaseerd op een defect in de kwaliteit of staat van de Goederen of het niet overeenkomen met de specificatie (ongeacht of de levering door de Koper wordt geweigerd) binnen 7 dagen aan de Verkoper worden gemeld. vanaf de leveringsdatum (behalve in het geval van tekorten of andere gebreken die bij inspectie kunnen worden ontdekt en die onmiddellijk bij levering moeten worden gemeld en op de vrachtbrief moeten worden vermeld) of (wanneer het defect of het defect niet zichtbaar was bij een redelijke inspectie) binnen een termijn van redelijke termijn na ontdekking van het gebrek of de storing. Als de levering niet wordt geweigerd en de koper de verkoper niet hiervan op de hoogte stelt, is de koper niet gerechtigd de goederen te weigeren en is de verkoper niet aansprakelijk voor een dergelijk defect of falen, en is de koper verplicht de prijs te betalen zoals indien de Goederen waren geleverd in overeenstemming met de Overeenkomst. Bovendien verliest de Koper het recht om de Goederen te weigeren als de Koper enige stap onderneemt om de Goederen te aanvaarden (zoals in het geval van een loods die elektrische uitrusting installeert of in alle gevallen een handeling verricht die overeenstemt met het feit dat de Koper heeft erkend dat hij de Goederen accepteert en niet van plan is de Goederen terug te sturen naar de Verkoper).

Indien een geldige claim met betrekking tot een van de Goederen die is gebaseerd op een defect in de kwaliteit of staat van de Goederen of het niet voldoen aan de specificatie ervan aan de Verkoper wordt gemeld in overeenstemming met deze Voorwaarden, heeft de Verkoper het recht om de Goederen (of het betreffende onderdeel) gratis of, naar eigen goeddunken van de Verkoper, de Koper de prijs van de Goederen (of een evenredig deel van de prijs) terugbetalen, maar de Verkoper is verder niet aansprakelijk jegens de Koper.

Behalve met betrekking tot overlijden of persoonlijk letsel veroorzaakt door nalatigheid van de Verkoper, is de Verkoper niet aansprakelijk jegens de Koper op grond van enige verklaring, of enige impliciete garantie, voorwaarde of andere voorwaarde, of enige verplichting volgens het gewoonterecht, of onder de uitdrukkelijke voorwaarden van het Contract, voor enige gevolgschade of -schade (hetzij voor winstderving of anderszins), die voortvloeit uit of verband houdt met de levering van de Goederen of het gebruik of de wederverkoop ervan door de Koper, behalve zoals uitdrukkelijk bepaald in deze Voorwaarden.

De Verkoper is niet aansprakelijk jegens de Koper of wordt niet geacht in strijd te zijn met het contract vanwege een vertraging bij het uitvoeren of niet-nakoming van een van de verplichtingen van de Verkoper met betrekking tot de Goederen, indien de vertraging of het verzuim was als gevolg van een oorzaak buiten de redelijke controle van de Verkoper. Zonder afbreuk te doen aan de algemeenheid van het voorgaande, wordt het volgende beschouwd als oorzaken buiten de redelijke controle van de Verkoper:

  • Overmacht, explosie, overstroming, storm, brand of ongeval;
  • Oorlog of oorlogsdreiging, sabotage, opstand, onlusten of vordering;
  • Handelingen, beperkingen, voorschriften, verordeningen, verboden of maatregelen van welke aard dan ook van de kant van een overheids-, parlementaire of lokale overheid;
  • Import- of exportregelgeving of embargo's;
  • Stakingen, lock-outs of andere vakbondsacties of handelsgeschillen (of het nu gaat om werknemers van de Verkoper of van een derde);
  • Moeilijkheden bij het verkrijgen van grondstoffen, arbeid, brandstof, onderdelen of machines;
  • Stroomstoring of storing in machines.

De Verkoper aanvaardt geen enkele verantwoordelijkheid voor eventuele kosten van derden die worden gemaakt voor late leveringen, mislukte leveringen of onvolledige leveringen. Het is de verantwoordelijkheid van de koper om te controleren of de levering compleet en in goede staat is voordat hij externe aannemers inschakelt om te helpen bij de installatie.

ABC TUIN LTD. (“de Garant”) garandeert hierbij alle onder druk behandelde houten onderdelen tegen schade veroorzaakt door insectenplagen en schimmelbederf voor een duur van 10 jaar vanaf de eerste leveringsdatum.

De Verkoper aanvaardt geen enkele verantwoordelijkheid voor eventuele kosten van derden die worden gemaakt voor late leveringen, mislukte leveringen of onvolledige leveringen. Het is de verantwoordelijkheid van de koper om te controleren of de levering compleet en in goede staat is voordat hij externe aannemers inschakelt om te helpen bij de installatie.

ABC TUIN LTD. (“de Garant”) garandeert hierbij alle onder druk behandelde houten onderdelen tegen schade veroorzaakt door insectenplagen en schimmelbederf voor een duur van 10 jaar vanaf de eerste leveringsdatum.

Conditie

Elke claim moet schriftelijk worden ingediend en vergezeld gaan van een aankoopbewijs, details van falen en fotografisch bewijs van falen.

Mocht het hout kruiselings of op een andere manier worden ingezaagd, dan moeten blootgestelde oppervlakken worden ingeborsteld met 'Ensele' kops houtverduurzamingsmiddel in overeenstemming met de instructies op de Ensele-container (Ensele is een houtverduurzamingsmiddel dat speciaal is ontworpen om gebruikt met Tanalith 'E' onder druk behandeld hout). Ensele kan bij meerdere retailers worden gekocht en om een ​​leverancier te vinden, zoekt u 'Ensele end grain wood conserveringsmiddel' in een internetzoekmachine.

De producten moeten correct zijn geïnstalleerd en mogen alleen bij normaal huishoudelijk gebruik worden gebruikt.

Er wordt geen garantie gegeven op producten die onderhevig zijn aan misbruik, nalatigheid, oneigenlijk gebruik, aanpassingen of bevestiging aan andere apparatuur dan de onze.

Omheiningspalen en grindplanken (voor omheiningen) zijn onder druk behandeld voor gebruik van klasse 4 en mogen alleen worden gebruikt voor situaties met contact met de grond - gebruik van gebruiksklasse 4

Alle producten (behalve omheiningspalen en grindplanken) zijn onder druk behandeld voor gebruik van klasse 3 en mogen alleen worden gebruikt voor situaties die niet met de grond in aanraking komen. Gebruik klasse 3 voor gebruik.

Hekpalen mogen niet worden gericht.

Het inkorten van houten palen moet, indien mogelijk, worden vermeden. Indien ingekort, mag het afgesneden uiteinde nooit in grondcontact worden gebruikt en moet Ensele worden aangebracht.

Het territoriale toepassingsgebied van deze overeenkomst is alleen het Verenigd Koninkrijk.

Uitsluitingen

Al het hout dat uit de oorspronkelijke installatie wordt verwijderd en op een andere locatie wordt hergebruikt.

Natuurlijke veranderingen aan hout, zoals spleten, kronkels, scheringen, knopen en knoopgaten.

  • De garantie is ongeldig indien:
  • Als het gebouw op enigerlei wijze is aangepast of aangepast.
  • De claimant is niet de oorspronkelijke koper van het gebouw.
  • Het gebouw is niet jaarlijks of volgens de behandelingsfabrikanten behandeld.
  • Het gebouw is niet correct volgens de meegeleverde instructies opgericht, gemonteerd of geïnstalleerd.
  • Het gebouw is niet op een geschikte en stevige ondergrond gebouwd
  • Het gebouw is of is geplaatst binnen 60 cm (2 voet) van een obstakel (muren, bomen, hekken enz.) waardoor vocht het hout kan binnendringen.
  • Het dakleer is verkeerd aangebracht of beschadigd waardoor er water binnendringt.

 

Neem contact met ons op

Wilt u iets weten over onze Scandinavische kwaliteitshoutproducten? Neem dan contact met ons op.

Gardenhouse24

Zeppelinstraat 14c
3846 CL Harderwijk

0341 442 011

hallo@gardenhouse24.nl